Lördag 2 okt.

I dag har vi hyrt bil och åkt lite runt.Det är ju första gången för mej,
så jag är nyfiken på allt.
Ett måste är ju droppstensgrottorna i Porto Cristo,Lennart & jag
var ner,Karl-Erik hade varit ner tidigare,Berith ville inte.Men det
var mäktigt,ganska mycket folk,fast turistsäsongen börjar ta
slut.
Åkte vidare mot Palma,men stannade till vid Majorica,för att se
på hur man tillverkar pärlor,fina saker,men inget handlande,
ganska dyrt och inget jag föll för.
Vidare mot Palma,parkerade vid hamnen.Vilka tjusiga båtar det
låg där.Flanerar gatan fram,hett som tusan,molnfri himmel, +31
i skuggan,nu börjar vi bli smått sugna,letar efter ett matställe.
Äter indisk mat idag,jättegott,inte alls starkt,kyckling & lamm
i goda såser.
Nu styr vi kosan mot Cala Bona,man hinner inte så mycket på
en dag,katedralen får vänta till nästa gång,för jag återkommer
nog,trivs bra här.
När vi ska lämna tillbaka bilen,ska den vara fulltankad och det
var lättare sagt än gjort,som vi fick snurra för att hitta en mack.
Dagen har varit bra,avslutade med "Här är ditt liv",tillsammans
med Karl-Erik & Berith här inne hos oss,öl,kaffe,med dopp,chips.
Har nyss duschat ska nu sova.
God Natt.








Kommentarer
Postat av: Gun-Britt & Leif

Men va mysigt ni har det!! Vilken värme. Här är det höst men det har i alla fall inte regnat något. Fina bilder det ser ut att vara fint på Mallorca kanske man ska prova det någon gång. Natti Natti från Hummelgatan.

2010-10-03 @ 00:53:47
Postat av: Anna

Åh... Ni verkar ha det underbart :) Jag saknar sommarvärmen, men vi har haft ett fantastiskt höstväder och det har inte regnat alltid nåt ;)

Kram

2010-10-03 @ 08:43:06
URL: http://obergs.blogg.se/
Postat av: Rigmor

Hej på er alla 4!!! Ni verkar ha det härligt med sol och värme. Ha det så bra, vi hörs, helst syns. Kramis Rigmor

2010-10-03 @ 18:30:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0