Jag ser det snöar.......

Nu har jag varit hemma en vecka,har inte gjort något speciellt,bara varit.Gun-Britt hade ju maximal otur,första dagen på jobbet halkar hon omkull,tur i oturen att hon inte bryter sej,men ont hade hon i vä.skulderblad &vä.handled,men som sagt vad inget var brutet.Men man får gå försiktigt rätt som det är ligger man där,vet av egen erfarenhet,jag föll nämligen som en fura i Kalix för några år sen,har inte full rörlighet i min högra arm,men ok ändå.
Denna vecka har jag tagit ut ett lånekort på "bibblan",många har frågat om jag läst "Den vita massajen",den håller jag nu på att läsa,ett tips LÄS DEN,det är svårt att göra någonting annat just nu.
Men i morgon måste jag nog baka lite matbröd,tomt i frysen & baka är ju min terapi bl.a.
Ska lägga ut lite bilder,det kanske går snabbare här än i Nairobi.




    Min "lillasyster"i tankar inför hemresan.

 

 

 Denna figuren var jag rädd att den skulle gå sönder,men den höll.





 Massaj-docka köpt när vi var på giraffcentra,sandaler av bildäck.





    Detta är en "rungu"käpp som massajen använder om han blir anfallen.





    Några armband,köpt på olika ställen.



 Det var stor skillnad att ta fram bilder här mot i Kenya.Måste än en gång säga att jag varit med om en fantastisk resa,
tack GunBritt för att jag fick den stora äran att följa med dej.Nu får man bara önska att Peter & Susanne och barnen
också är här snart,men det är väldigt segt där nere,mycket byråkrati,snacka om papper & pappersvändare.

   Kram på Er alla som läser dessa rader.

 


Kommentarer
Postat av: Lena K

Käppen Du köpt kan ju vara bra att bära med sig, även i Sverige.

2010-03-21 @ 19:44:26
Postat av: Sara

Storknar av skratt av Lena K's kommentar och håller givetvis med ☺

2010-03-22 @ 11:14:03
URL: http://vogelberga.blogspot.com
Postat av: Susan

Vilka härliga tekakor =) de brukar jag med baka emellanåt, dock inte här nere ännu iaf.

Roligt att skypa en sväng idag!!

Kram på er

2010-03-22 @ 17:34:49
URL: http://mammasusan.blogspot.com/
Postat av: Anna ☼

Den där käppen... Ska den bara användas i självförsvar? ;)...

2010-03-22 @ 21:23:59
URL: http://obergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0