Safari



Hej igen!!!!!
Här nere händer det grejer hela tiden.Tänk nu har vi redan varit här en tredjedel,tiden bara rinner iväg.
Igår var vi på safari,startade kl 6 då var bilen framkörd och guiden på plats.Hade gjort lunchmackor,
fixat dricka på kvällen,för att underlätta starten.Det hade regnat lite på natten,bra sa guiden,då får
vi se lite djur,det får inte vara för torrt i markerna,då flyttar dom sej.
Nairobi Nationalpark är 50000 kvkm,i horisonten kan man se staden,fantastiskt.Vi var 6 vuxna,
3 barn pluss guiden,som skulle tillbringa denna dag tillsammans.Det var ganska knöligt på en del,
ställen för det var ingen autostrada vi åkte på,inget för åksjuka personer.Guiden (Salaach) mycket
kunnig,visste hur allt hänger ihop,han är ju Masai,de är stolta personligheter.Vi träffade förövrigt en
Masai ,som Peter frågade om han fick ta en bild på,det kostade 100 ksh (ca 10kr)En stn. i reservatet
där det fanns krokodiler,vattenbufflar sköldpaddor,gick vi till fots,med kpist beväpnad vakt,det var en
speciell känsla.Ska nu försöka lägga fram lite bilder,på vad vi såg.mina bilder är inte alls så proffsiga
har inte lika bra kamera som övriga i sällskapet.
Hej sä länge,vi hörs snart igen.
Vi mår jättebra.   Gun-Britt & Inger


                          

Kommentarer
Postat av: Rigmor

Hejsan!!! Oj,va spännande upplevelser ni varit med om.Fina bilder med lejonet i höggräset m.m.Nu har ni varit där över en vecka. Tiden går fort. Ha det så bra. Kram Rigmor

2010-03-01 @ 19:24:23
Postat av: Sara

Du kommer iaf ihåg kameran, mer än jag gör... jag kommer inte ens ihåg att ta med mig mobilen, till Mannes förtret... Må jättegott /kramen från Sara ♥

2010-03-03 @ 10:38:47
URL: http://vogelberga.blogspot.com
Postat av: Lena K

Va tuffa Ni är! Du Inger & jag som inte tycker om krypen här i Svedala. Imorgon åker jag till "Afrika" som de skämtsamt säger om Arvika.

Det blir nog ingen safari - speciellt.

Vi hörs. Ta vara på Er.

2010-03-03 @ 16:41:05
Postat av: Rigmor

Hej!!Idag har jag tänt ljus för vår älskade Mamma.Satt och mindes henne ,oj va jag saknar henne... Solen har lyst lite idag, tog en promenad med Solveig,därefter hem till mig och såg en film, Barnen från Frostmofjället. Din och min första film vi såg tillsammans.Kommer du ihåg? Sänder en kär hälsning till dig och Gun-Britt / kram Rigmor

2010-03-03 @ 17:10:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0