10 juli

I dag har jag varit ner i Falu Koppargruva.Vi har talat om det flera
gånger men det har aldrig kommit till skott.
Klockan på väckning 7.15,äta frukost,tvätta av sej,lägga lite
make up,så man kan visa sej ute bland folk.
Hämtar syrran & svågern kl 9,för visningen är kl 10.
Det regnar lite lätt.


När vi kommer fram,så är det bara att "svida" om,har tagit med oss kläder
så vi ej ska frysa,för det skulle vara bara 5 gr och 1 tim under jord.

Vi var 20 personer,som blev guidade( av om jag minns rätt så hette hon
Katarina,)mycket duktig,bra påläst.Svårt att ta kort med min kamera.
Detta kort är taget innan vi börjar klättra neråt.

Men det var mycket bättre luft där nere än jag hade tänkt mej,låg takhöjd
ibland,lite halt på några ställen,men inga svårigheter att ta sej fram.
Hjälmar & regncaper fick låna där.
Rekommenderar denna utflykt.
Efter det gick vi på gruvmuseet,mycket att titta på.
Men nu var vi kaffesugna,dricker det ute,för nu är solen uppe igen.
Är hemma strax efter 13,har haft det bra.
Sverige slår Australien i fotboll,nu är tjejerna vidare till semi.
Allt för denna gång.

Kommentarer
Postat av: Gun-Britt & Leif

Ja visst va det se och hörvärt!! Kramis

2011-07-10 @ 22:18:12
Postat av: Rigmor

En riktig upplevelse förstår jag. Jag har inte varit ner i gruvan, men tanken har funnits där. Ha en fortsatt skön sommar. Hälsa Lennart. Kramis Rigmor

2011-07-11 @ 15:53:29
Postat av: Rigmor

En riktig upplevelse förstår jag. Jag har inte varit ner i gruvan, men tanken har funnits där. Ha en fortsatt skön sommar. Hälsa Lennart. Kramis Rigmor

2011-07-11 @ 15:55:24
Postat av: ingegerd Eifert

Hej Inger, syster Ingegerd här! Har varit in på din blogg och tittat. Mycket händer där uppe i B0rlänge må jag säga. Ni är ute på lite av varje. Trevligt.Ha det så bra, och en skön fortsatt sommar, det som är kvar av den. Tiden går ju så himla fort. Jag har ett mäktigt arbetsshema framför mig, men det går också fort. Hälsa Lennart. Kram Ninni.

2011-07-13 @ 07:06:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0