30 juni

Så var det slut på denna månad,halva 2011 har gått.
Har det mycket varmt idag,men till helgen skulle det
visst bli lite svalare.
I tisdags var vi hos Birgit & Bertil,Lennart hjälpte till
med att sätta opp persienner.Lennart fick GOA
rullrån,som Birgit har gjort,dom är han rädd om.
I går onsdag,var vi ut och fiskade i Ramptjärn,
Lennart fick 2 öringar,det fick jag med men 1 slet
sej,men 1 drog jag opp,med lite hjälp.Bernt var med,
han kommer från Graninge,som Lennart.Han fick ingen
fisk,men han vill ju helst ha abborre.
Sedan åt vi middag här på altanen,drack lite vin,
tyckte dagen varit toppen,
Nu ser jag vad solen har tagit,kanske får jag ont,
för jag är bra RÖD.
B
Bernt & Lennart,gör i ordning kastspöna,jag fixar kaffekorgen.

Det var en jättefin plats,fiskekort 70 kr,för hela året.
Åkte sedan en sväng opp till Noran,tittade till båten.

Det var blåsigare där,men vad fint det var,det är längesen jag var där,
där får jag prova fiskelyckan en annan gång.

Lennart rensar fisken,den ska vi äta idag.
Var och handlade på Willys,vi var inte ensamma där,kö genom hela affärn
P&L,det är folk ÖVERALLT,och visst har dom tur med vädret.
Allt för idag.

Kommentarer
Postat av: Gun-Britt & Leif

Men vilken fin fisketur roligt att du Inger fick dra oppen firre tom. Kramis

2011-07-01 @ 12:48:49
Postat av: Anna

Du har iaf lite fiskelycka med dig. Vad kul att du verkar gilla det :)

kramis

2011-07-03 @ 19:40:23
URL: http://obergs.blogg.se/
Postat av: Gun-Britt & Leif

Blev det nån fångst igår? Gummit

2011-07-05 @ 21:41:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0