6 Juni

Nu är det ett tag sedan jag skrev,vad har då hänt..
Har varit i Nybingsbo to-sö.Vi åkte opp i torsdag,då
var G-B med oss,Leif åkte opp i onsdags,det var lite
att göra innan vi kom.
Premiärbadade i tunnan
 
Varm & skönt,men vi var inte i så länge,för man blir så SLÖ.
Lennart åkte hem för det skulle tas blodprov på fredag morgon
kl 8.00 (missade det 1/6)därför,det huvudet inte kommer ihåg får osv......
Har ätit en underbar middag smakat på fisken som kom Leif fiskat i Norge.
FREDAG.
Vi väntar lite med frukost,Lennart kommer nog snart.Sedan ska vi ut på
Siljan och prova våra kastspön,men först ska vi provkasta på gräsmattan,
flytväst ska provas,hur ska man nu kunna röra sej??Det sitter SPÄNT!!
Jag la´in en bild här vet inte vad den blev av.
Att sitta 4 st i båten,varav 2 är nybörjare på att kasta är vanskligt,
men vi fastnade i varann bara ett par ggr.Men ingen fick napp.
På kvällen ska gubbarna lägga nät,få se om det går bättre.
När vi åkte från vattnet såg vi hjortar som låg alldeles vid väg-
kanten.G-B fick nog bättre kort än jag.

Idag ska Lennart grilla,äter ute på verandan,vädret är toppen.
LÖRDAG.
Näten är upptagna på morgonen,men det var ingenting att rensa,TOMT,nu
var det bara att reda ut näten och det sköter Lennart.
Det kommer besök på em Katarina,Klara,Per,Ola och Lina,vi fikar,sen vill
dom ta sej ett dopp i ån,lite för kallt tycker vi,men inte dom,Klara & Ola
badade inte.
Efter maten åkte vi till Brasjön,gick efter strandkanten och kastade,måste ju
träna på det här,för det är ju kul.Nu har jag drag på så nu är det att kasta och
veva,bottennapp ett par ggr men kommer loss.
G-B får sin första fisk hon blir alldeles "stollig",men hon har flöte & mask,det
måste jag nu prova,byter spö med G-B,tro det eller ej men jag fick en LITEN
abborre,som fick simma vidare.

Ser ni va´LYCKLIG hon är,den fick också simma vidare.Leif tog av den från
kroken,det måste vi ju också lära oss.
Söndag.
Vi åkte hem på fm,lite svalare idag.Men tusen tack för trevliga dagar.
Måndag
Lennart är iväg och spelar,jag sitter vid datorn en stund.




Kommentarer
Postat av: Rigmor

Hej Inger !! Vilken härlig helg ni har haft,med fiske och allt. Det låter jättehärligt,underbart väder dessutom. Ha det så bra hälsa Lennart / Kramis Rigmor

2011-06-06 @ 21:00:53
Postat av: Gun-Britt & Leif

Vilka bra kort Inger! Ja visst va det mysigt!!

2011-06-06 @ 22:31:25
Postat av: Sara

Totalvikt 5 ton...är det max vad man får dra upp eller? skrattar



Jag längtar efter er



Puss&Kram

2011-06-07 @ 18:40:21
URL: http://vogelberga.blogspot.com
Postat av: Gun-Britt & Leif

Gissa om jag var lycklig!!!!

2011-06-08 @ 21:44:41
Postat av: Anna

Ägnar mig åt att läsa ikapp alla bloggar som jag inte läst på över 2 veckor...

G-B ser ut att gilla detta med fiske... undrar om hon blev "hooked" ? ;)

Kram

2011-06-21 @ 15:09:27
URL: http://obergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0